سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات مجالس

لیزر چیست

    نظر
لیزر چیست و چگونه میتواند موهای زائد را از بین ببرد ؟ در این مقاله قصد داریم ، در رابطه با نحوه عملکرد دستگا های لیزر و طریقه از بین بردن موهای زائد ( لیزر موهای زائد ) از این طریق را تشریح کنیم ، با لیزر رها همرا باشید.

لیزر چیست و چگونه میتواند موهای زائد را از بین ببرد

در واقع لیزر یک نور تک رنگ و با یک طول موج می باشد.

دستگاه لیزر حذف موهای زائد، نور را با رنگ‌‌ها و طول موج‌های خاصی تولید می‌کند. ما با استفاده از طول موج‌های متفاوت لیزر می‌توانیم بین ساختارهای پوست و هدف، تمایز قائل شویم.

روش درمانی لیزر تنها با یک ضربه، موهای زائد و خطوط ریز را ناپدید می‌کند. دستگاه لیزر ، نورهای خاص و متمرکزی را به ریشه‌ی موها ارسال می‌کند که این نورهای متمرکز از طرف رنگ‌دانه‌های مو جذب می‌شود .

این امر سبب پژمرده شدن فولیکوژن‌های مو شده و در نهایت موهای زائد را از بین میبرد .جالب است بدانید در موها رنگدانه هایی وجود دارد به نام ملانین .

تعداد بسیار زیادی ملانین در موها وجود دارد که به نور لیزر حساس می باشند ونور لیزر توسط آنها جذب شده واین امر سبب تخریب سلول های سازنده مو می شود. در لیزر موی زائد، ساختار مورد نظر ما رنگدانه‌ای است که در تار مو بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

در طول درمان، هر تار مو پرتو لیزر را به ریشه‌‌ی خود هدایت کرده، از حرارت لیزر ترکیده و ریشه آن آسیب می‌بیند. پس از هر جلسه این آسیب بیشتر می‌شود و تار مو پس ازطی جلسات درمان نازک‌تر و سبک‌تر می‌شود.

با آسیب وارد شده به ریشه مو، رشد مو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. پرتو لیزر، سایر ساختارهای پوست را تشخیص نمی‌دهد و از آنها بدون هیچ‌‌گونه آسیبی عبور می‌کند.

به همین دلیل، تنها همان تار موی دارای رنگدانه درمان می‌شود و به پوست هیچ آسیبی وارد نمیشود.