سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات مجالس

ثبت شرکتها

    نظر

زمان اخذ دفاتر پلمپ شرکت ها و موسسات غیر تجاری

زمان اخذ دفاتر پلمب در شرکت ها و موسسات تازه تاسیس توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری همان شهر به صورت پیش فرض فعال می باشد و فقط باید تکمیل مدارک را انجام دهد و اوراق مربوطه را به اداره ارسال کرد. در شرکت هایی که از زمان تاسیس آنها یک سال میگذرد باید دفاتر هر سال را تا پایان اسفند ماه سال قبل اخذ و پلمب نمود. برای مثال برای پلمپ دفاتر سال 1397 که از اول فروردین ماه شروع می‎شود ، باید نهایتاً تا 29 اسفند 1396 اقدام شود. در غیر این صورت ممکن است دفاتر مالی آنها مردود شناخته شود و مالیات آنها به جای خوداظهاری به صورت علی الارس محاسبه شود. در این شرایط شخص هیچگونه ادعایی در خصوص مبلغ درآمد و … نمی تواند داشته باشد.

 

 

اخذ جواز تاسیس

جواز تاسیس ? گواهی می باشد که به دارنده جواز تاسیس اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده و با امکاناتی که پیش بینی شده است مشغول به تولید کالاهایی باشد که در آن گواهی ذکر شده باشد.

نکته : جهت ثبت علائم تجاری و برند ( فارسی ) به منظور تولید و یا بسته بندی متقاضیان می بایست دارای جواز تاسیس با مدارکی دال بر تولید یا بسته بندی باشد.

اخذ جواز کسب

پروانه کسب ? مجوز جهت کسب‌ و کار است که توسط اتحایده های صنفی صادر می گردد. پروانه کسب در عرصه تجارت و کسب‌ و کار از اسناد مهم اقتصادی به شمار می ‌رود ؛ سندی که از سوی مراجع ذی‌ صلاح صادر می‌ شود و دارنده آن مجاز به کسب ‌و کار در حرفه ‌ای معین خواهد بود.

اخذ کارت بازرگانی برای مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق دیپلم

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه از آموزش و پرورش و یا فوق دیپلم از دانشگاه می باشند می بایست در نشست توجیهی ، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت 12 ساعت نیز شرکت نمایند. در بعضی موارد حتی بدون داشتن مدرک دیپلم می توان کارت بازرگانی اخذ کرد.

اخذ کارت بازرگانی برای افرادی که دارای مدرک دانشگاهی مرتبط و غیر مرتبط هستند

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط از جمله رشته های مدیریت بازرگانی و اقتصاد و به طور کلی رشته های همانند هستند و فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا باشند به تشخیص اتاق می بایست در نشست توجیهی کارت بازرگانی به مدت  2 الی  3 ساعت شرکت نمایند. 

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط با رشته های فوق می باشند و فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا باشند ، می بایست علاوه بر حضور در نشست توجیهی ، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت  8 ساعت نیز شرکت نمایند.

 

اخذ کد اقتصادی

همه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی که به امر تولید ? مونتاژ ? واردات و صادرات و هر نوع فعالیت تجاری و توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی اشتغال دارند مکلف به اخذ کد اقتصادی می باشند. اشخاص حقیقی جهت اخذ کد اقتصادی باید دارای پروانه کسب بوده و یا دارای مجوز فعالیت تجاری که دارای نشانی پستی جهت انجام امور بوده و از طرف مراجع قانونی تایید شده اند ? باشند. یعنی در کل فعالیت اقتصادی به شکل های  مختلف در جامعه امروزی صورت می گیرد که حمایت و نظارت بر فعالیت های اقتصادی فعالیت کنندگان مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه است.