سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات مجالس

دندانپزشکی

    نظر

ارتودنسی

رای درمان دندان های نامنظم واصلاح بی نظمی آنها ؛ یکی از روش های درمانی در دندانزشکی , ارتودنسی است . ارتودنسی علاوه بر منظم و مرتب کردن دندان ها , به زیباتر شدن آنها و داشتن خنده ای زیبا می شود . همچنین ارتودنسی از پوسیدگی و خرابی دندانها نیز جلوگیری می کند. نامنظمی دندان های موجب ایجاد پوسیدگی و خرابی دندان های اطراف نیز می شود که موجب ایجاد مشکلاتی خاص در دستگاه گوارشی و سایر اعضای عصبی که به دندان ها ارتباط دارد می شود. لذا با تمام این اوصاف برای داشتن دندان های سالم و منظم و همچنین برای جلوگیری از برخی بیماری های خاص بر اساس صلاحدید دندانپزشک , در کلینیک دندانپزشکی درمان ارتودنسی تجویز می شود . که راهی بسیار مناسب برای مراقبت بهداشت دهان و دندان می باشد.

ایمپلنت

بر اساس برخی از مشکلات در دوران کودکی و یا در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان , برخی از افراد مبتلا به پوسیدگی و خرابی دندان می شوند این خرابی در حدی پیش رفت می کند که در نهایت منجر به از بین رفتن دندان فرد می شود. لذا چهره فرد از خالت زیبایی خود در می آید و نیز برخی از مشکلات دیگر برای فرد از نظر عاطفی و جسمی وارد می شود . لذا برای برطرف کردن این موارد نیاز به درمان این بیماری ها و مشکلات است یکی از بهترین درمان برای خلاص شدن از مشکلات زیبایی دندان و … استفاده از ایمپلنت دندان می باشد.

البته باید بدین موضوع نیز توجه داشته باشیم که برای درمان راه های دیگری نیز وجود دارد همانند استفاده از پروتز های دندانی و دندان مصنوعی و …, اما ایمپلنت دندان بهترین و دائمی ترین راه حل می باشد که بعد از اتمام دوره درمان همان دندان طبیعی شما می باشد . ایمپلنت دندان به استخوان فک شما وصل می شود و در اصل بخشی از بدن شما خواهد بود .

یکی از مزیت های استفاده از ایمپلنت دندان , برگشت لبخندی زیبا بر روی شما می باشد . فردی که دندان خود را از دست داده است طرح لبخندی ندارد و زیبایی آن از بین می رود لذا برای داشتن لبخند طبیعی و زیبای اولیه باید ایمپلنت دندانی استفاده کنیم .

لمینت دندان

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان لایه ای همرنگ با دندان هاست که بر روی دندان قرار می گیرد و باعث اصلاح فرم و رنگ دندان ها می شود همچنین اگر دندانها با فاصله از هم باشند آنها را در کنار هم قرار می دهد و شکستگی جزئی دندان ها را می پوشاند تا لبخندی زیبا نصیب فرد کند. دیگر داشتن لبخندی زیبا با دندانهایی سفید و زیبا یک رویا نیست و همه می توانند ب استفاده از لمینت دندان بدان دست پیدا کنند . در لبخند اولین بخشی که بیشتر به چشم می خود برق دندانهای لمینت شده است که اعتماد به نفس بالایی به فرد می دهد.

در تعریف کلی می توان گفت لمینت دندان لایه بسیار نازکی از جنس سرامیک است که همان جنس دندان طبیعی می باشد . این لایه نازک سرامیکی بسیار مقاوم است به طوری که در حد دندان طبیعی می باشد. لمینت دندان تک به تک ساخته می شود . لمینت های دندان بعد از ساخته شدن در لابراتوار با مواد چسباننده مخصوص به دندان های طبیعی فرد متصل می شوند این چسب بسیار مقاوم می باشد و توسط اشعه یوی7 اجرا می شود.

دندانپزشکی کودکان و اطفال

دندانپزشکی کودکان رشته ای تخصصی از علم دندانپزشکی می باشد که در آن بیشترین تمرکز دندانپزشک بر سلامت دهان و دندان در سنین طفولیت تا نوجوانی به صورت کاملا تخصصی می باشد.برای رسیدن به تخصص دندانپزشکی کودکان و اطفال دندانپزشک بعد از فارغ التحصیلی در رشته دندانپزشکی عمومی اقدام به ادامه تحصیل در کسب تخصص دندانپزشکی کودکان می نماید و همزمان نیز شروع به فعالیت در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی کودکان و عمومی می کند تا تجربه ای کافی برای دانش خود داشته باشد. تا از این را توانایی پاسخگویی به درمان دندانپزشکی کودکان و این رده حساس سنی را داشته باشد.

دندانپزشکی زیبایی و هرچه که در مورد آن باید بدانید:

دندانپزشکی زیبایی در حقیقت به زیبایی دندان های شما مربوط می شود. شما می توانید با مراجعه به یک دندانپزشک علاوه از زیبایی دندان ها خط لبخند زیبایی نیز داشته باشید و زیبایی را به صورت خود هدیه دهید. زیبایی بخشیدن به صورت یکی از هنر های رشته و علم دندانپزشکی می باشد.

سعی و تلاش دندانپزشکان بر این است که علاوه بر اعمال تغییرات بر روی دندان ها برای زیبایی بخشیدن به آنها اقدام به ایجاد لبخندی زیبا نیز در شما بکنند.

رشته هایی در دندانپزشکی آموزش داده می شوند که مربوط به زیبایی می شوند و در این دوره ها دانشجویان می آموزند که چگونه اقدام به زیباسازی دندان ها و لبخند بپردازند. تخصص هایی مثل ارتدونسی و پروتزهای دندان از جمله این تخصص ها می باشند. چنانچه این موارد را از دندانپزشکی حذف نماییم عملا رشته ای مستقل به نام دندانپزشکی زیبایی نخواهیم داشت.