سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات مجالس

میکرودرم

    نظر

با توجه به اینکه در طی سالیان اخیر علم پزشکی در زمینه پوست دارای پیشرفت های زیادی بوده است لذا توانسته است که به روش های جدیدی در این زمینه دست پیدا کند ،که این روش ها سعی می کنند که با شاداب کردن پوست از پیری پوست جلوگیری کنند و می توان گفت که یکی از این روش های نوین میکرودرم می باشد که سعی می کند با استفاده از ترمیم بافت هایی که دچار آسیب شده اند سبب شادابی و جوانی پوست افراد گردد.

میکرودرم

بیشتر از این روش برای شاداب و جوان سازی پوست صورت استفاده می گردد.نحوه عملکرد این روش به این صورت می باشد که با ساییدن کریستال به ناحیه مد نظر پوست ،یک خراش جزئی در پوست ایجاد کرده و موجب می شود که جریان خون افزایش پیدا کرده ،و بافت های آسیب دیده ترمیم شده و سبب شادابی و جوانی پوست شود.امکان دارد که این سوال برای عده ای از افراد پیش بیاید که آیا در استفاده از این روش محدودیتی وجود دارد یا نه؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که همانند سایر روش ها ،این روش نیز دارای محدودیت های خاص خود می باشد.

روش درمانی میکرودرم دارای چه کاربرد هایی می باشد؟

همان طور که پیشتر هم اشاره داشتیم ،پیشرفت علم پزشکی سبب شده است که درمان عارضه های پوستی آسانتر شود .در حال حاضر روش های نوینی ایجاد شده است که با استفاده از این روش ها می توان در مدتی کوتاه و به بهترین شکل ممکن عارضه های پوستی را درمان نمود.در حقیقت میکرودرم یکی از روش های نوینی می باشد که می توان با استفاده از آن پوست را پاک سازی کرده و سبب جوانسازی آن شد.نحوه عملکرد این روش بر اساس کریستال های کوچکی می باشد که روی پوست پخش شده و سبب ساییده شدن پوست می گردد ، سپس با استفاده از قسمت مکش دستگاه ،کریستال ها را از روی پوست جمع آوری می کنند .و در ضمن ،مکش روی پوست ،جریان خون را نیز افزایش داده و موجب می شود که روند درمان با سرعت بیشتری روی پوست انجام شود.

کاربرد های اصلی روش میکرودرم :

جوان سازی پوست

باید بگوییم که در واقع اصلی ترین کاربرد میکرودرم ابریژن جوان سازی پوست می باشد که با توجه به میزان افتادگی پوست و نوع پوست ،به وسیله پزشک مشخص می شود که برای بیمار چند جلسه درمانی مورد نیاز می باشد .در ضمن روش ذکر شده سبب سفت و روشن شدن پوست نیز می گردد .ولی باید توجه شود که از این روش نمی توان برای از بین بردن چروک های عمیق استفاده نمود.

از بین بردن لک های صورت

خانم ها می توانند از این روش برای از بین بردن لکه های صورت خود مخصوصا لکه هایی که در دوره ی حاملگی بر روی صورت آن ها ایجاد شده است ،همراه با داروهای لکه بر استفاده نمایند .ولی باید توجه شود که حتما از این روش همراه با کرم ضد لکه استفاده شود زیرا روش میکرودرم به تنهایی نمی تواند این لکه ها را از بین ببرد.

کاهش سایز منافذ پوستی

در حقیقت این پدیده بیشتر در افرادی مشاهده می شود که دارای پوستی چرب می باشند که این روش سبب می شود که منافذ پوستی تنگ شوند.

از بین بردن لکه های پیری

با استفاده از روش میکرودرم می توان لکه هایی را که در پوست افرادی که بدون ضد آفتاب در معرض نورخورشید قرار گرفته اند ،ایجاد شده است را ،از بین برد.

درمان نمودن جای جوش

استفاده از روش میکرودرم می تواند برای درمان جای جوش قرمز و متورم ،مناسب باشد ،اما تنها از این روش می توان برای جای جوش های خفیف استفاده نمود.

درمان کردن جوش های سرسیاه

باید بگوییم که جوش های سر سیاه ،نوعی جوش در صورت افراد هستند که به رنگ سیاه بوده و ناشی از سلول های مرده ،باکتری و چرک می باشد که می توان با استفاده از این روش یعنی میکرودرم ،این لایه از پوست را برداشت تا سلول های جدید جای آن را بگیرند.

چه عواملی می توانند مانع از استفاده از روش میکرودرم شوند؟

  • افرادی که دچار بیماری صدفک می باشند نمی توانند از این روش استفاده نمایند.
  • تا ماه پیش از میکرو درمانی نباید هیچ گونه جراحی بر روی پوست افراد انجام شده باشد.
  • پوست در زمان میکرودرمانی نباید دارای زیگیل و تبخال باشد زیرا این موارد مانع از استفاده از این روش می شوند.
  • در صورتی بر روی فردی پرتودرمانی در ناحیه گردن انجام می شود ،چون این پرتو بر روی پوست صورت تاثیر می گذارد لذا نمی توان از روش میکرودرم استفاده نمود.