سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات مجالس

عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

    نظر

  تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی 

عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی , جهت خرید دستگاه آب خانگی و صنعتی می توانید با کارشناسان فروش ما در صنعت فا تماس بگیرید , تعمیرات تصفیه آب ,  لوازم یدکی و قطعات دستگاه تصفیه کننده آب : با توجه به همه گیر شدن استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی نسبت به گذشته تولیدات این نوع دستگاه ها بیشتر شده است و رشد قابل قبولی را دارد گفتیم که سلامت بدن و آبی که می نوشیم بسیار اهمیت دارد و از همین رو هم این روز ها بسیاری از خانواده‌ ها از این دستگاه در خانه خود استفاده می‌ کنند. با توجه به کاربرد هایی که دارد این دستگاه ‌های تصفیه آب نیز ممکن است که مانند سایر لوازم خانگی دچار مشکلات و عیب ‌هایی شود این خرابی ها می تواند که عللی مثل کارکرد زیاد و یا به دلیل اشتباهات کاربران به وجود بیاید اما هیچ جای نگران کننده ای برای این امر وجود ندارد زیرا همانند اغلب کشور های دیگر در ایران نیز بیشتر تولیدکنندگان دستگاه تصفیه آب خانگی پشتیبانی و خدمات پس از فروش و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی برند خودشان را دارند و این خدمات به خوبی ارائه می ‌شود.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

قیمت انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی : قیمت دستگاه تصفیه آب

فهرست مطالب

قطعات دستگاه تصفیه آب

در این بخش ما به معرفی قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی می پردازیم با توجه به این که ساختار و تولید دستگاه تصفیه آب بر اساس دستورالعمل و نقشه‌ی تصفیه آب خاص هر شرکت ممکن است که متفاوت باشد برای همین هم بسیار ممکن است که قطعاتی که به آن ها اشاره می کنیم در واقع همه‌ی این قطعات در یک دستگاه کاربرد نداشته باشند و یا برخی از آن‌ها با برخی قطعات دیگر جایگزین شده باشند.

سه راهی استیل یا تبدیل 1?4×1?2×1?2 : کاربرد این تبدیل معمولا برای اتصال شیر ورودی دستگاه به لوله‌کشی شهری می باشد.

شیر 1?4 ورودی دستگاه : برای قطع جریان ورودی آب در مواقعی که نیاز به این کار است این شیر پس از تبدیل بر سر مسیر ورودی دستگاه نصب می‌شود.

هوزینگ فیلتر الیافی 5 میکرون : در ابتدایی ‌ترین منطقه ‌ی فیلتراسیون آب فیلتر الیافی 5 میکرونی قرار دارد. که این هوزینگ 5 میکرون دارای یک ورودی و خروجی می باشد که یک سه راهی در قسمت ورودی خود دارد که این سه راهی به هوزینگ وصل می‌ شود، سر دیگر سه راهی به شیلنگ آب ورودی و راه سوم سه راهی به سوئیچ قطع فشار پایین وصل شده است.

سوئیچ قطع فشار پایین : به منظور حفاظت از موتور دستگاه در زمانی که فشار ورودی آب به دستگاه کم شود، این سوئیچ دستگاه و یا پمپ را از کار می ‌اندازد.
شیر برقی : کاربرد این شیر برای زمانی می باشد که سوئیچ قطع فشار پایین پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی را خاموش کند و یا در صورتی که پمپ به هر دلیل دیگری از مدار خارج شود، این شیر برقی وظیفه دارد که ورودی آب به دستگاه را مسدود نماید .

پمپ دستگاه : این نوع پمپ که مهم ترین کاربردش در دستگاه تصفیه آب افزایش راندمان دستگاه و دبی آب به منظور تأمین فشار لازم می باشد در همه‌ی مدل‌ها یکسان نیست. این پمپ معمولاً از نوع 24 ولت انتخاب می‌شود .

هوزینگ فیلتر کربن فعال : این هوزینگ نیز مانند هوزینگ فیلتر الیافی می باشد که این نوع از نوع شفاف نمی‌ باشد. در درون این هوزینگ فیلتر کربن فعال قرار دارد که مهم ترین وظیفه اش در اغلب دستگاه‌ های تصفیه آب کار حذف بو و از بین بردن برخی از مواد شیمیایی مانند کلر است.

هوزینگ فیلتر کربن بلاک : مشابه هوزینگ کربن فعال می باشد که با توجه به نوع دستگاه ممکن است در برخی از دستگاه ‌ها این هوزینگ در مرحله‌ی سوم و در برخی دیگر این هوزینگ یا فیلتر در مرحله‌ی پنجم قرار گرفته باشد.

هوزینگ ممبران یا RO یا همان اسمز معکوس : محل قرار گیری فیلتر ممبران یا اسمز معکوس این هوزینگ می باشد. تحت فشار از غشای اسمز معکوس آب پس از گذشتن از هوزینگ ‌های قبلی در این مرحله عبور می‌کند و تصفیه می ‌شود. در این مرحله آب به دو قسمت تقسیم می ‌شود. که ابتدا آب تصفیه شده از یک قطعه‌ی زانویی شکل وارد مخزن تصفیه آب و آب آلوده نیز به سمت فاضلاب هدایت می ‌شود.

سوئیچ قطع فشار بالا : مهم ترین کاربرد سوئیچ قطع فشار بالا این است که تا زمانی که مخزن تصفیه آب پر شود، اجازه‌ ی روشن شدن پمپ را در راستای صرفه‌ جویی در مصرف آب و همچنین کمک به عدم فشار زیاد به پمپ نمی ‌دهد.

فیلتر کربن فعال یا پست کربن : ممکن است که در هنگام تصفیه مقداری بو و یا ناخالصی در آب مانده باشد که برای از بین بردن تمام ناخالصی های آب پس از تصفیه آب در هوزینگ RO آب در مرحله‌ی بعد به فیلتر پست کربن می‌رسد. این فیلتر در صورتی که بو و مواد شیمیایی در آب باقی مانده باشد را از بین خواهد برد.

فیلتر UV : در همه ی دستگاه ها معمولا این اشعه وجود ندارد در واقع فیلتر یک محفظه‌ی‌ شفاف است که در پشت آن چراغ مادون قرمزی هست که در صورت وجود میکروب و یا ویروس در آب این اشعه آن‌ ها را از بین ببرد.

فیلتر مینرال : این فیلتر وظیفه‌ی کنترل و تنظیمPH و یا مواد معدنی آب را دارد و این فیلتر نیز با توجه به کاربردی که دارد در همه‌ی دستگاه‌ های تصفیه تعبیه نمی شود.

فیلتر الکالین یا قلیایی کننده آب : همان طور که از اسمش مشخص است از این فیلتر به منظور قلیایی شدن و بالا رفتن کیفیت آب در آخرین مرحله‌ ی برخی از دستگاه ‌های تصفیه آب تعبیه می ‌شود.

شیر مصرف : این شیر برای برداشت آب تصفیه شده و معمولا روی سینک آشپزخانه نصب می ‌شود.

شیر منبع ذخیره آب دستگاه : این شیر درست در قسمت ورودی آب منبع نصب می‌ شود تا با استفاده از این شیر بتوانید به صورت دستی ورودی آب تصفیه شده به دستگاه را ببندید.

مخزن تحت فشار دستگاه تصفیه آب : معمولاً از این مخزن فقط در دستگاه‌ های دارای فیلتر اسمز معکوس استفاده می ‌شود. که برای تأمین فشار مورد نیاز برای خروجی آب این مخاطن در نظر گرفته می ‌شوند.

شیر تنظیم فشار هوا : این شیر در راستای تنظیم باید مخزن تحت فشار دستگاه تصفیه آب می ‌باشد و هر از چند گاهی باید باد آن با دستگاه فشار سنج اندازه‌ گیری و در صورت نیاز باد آن تنظیم شود.

خروجی پساب : برای خارج کردن اضافات آب تصفیه شده از یک اتصال زانویی شکل استفاده می شود که از این قسمت اضافات آب تصفیه شده و یا همان آب آلوده از این قسمت به سمت فاضلاب هدایت می ‌شود.

محدود کننده‌ی آب خروجی به فاضلاب : برای این که آب کمتر وارد فاضلاب شود از این استفاده می شود معمولا یک اتصال است که در مجرای فاضلاب کار گذاشته می‌شود مهم ترین دلیل استفاده از این قطعه این است که به دلیل فشاری که برای تصفیه به آب وارد می ‌شود آب تمایل به خروج به سمت فاضلاب نداشته باشد.

بست فاضلاب : این بست کار اتصال قسمت خروجی یا همان شلنگ فاضلاب دستگاه به مجرای فاضلاب را بر عهده دارد.

تنظیم‌کننده‌ی TDS آب : کار تنظیم TDS دستگاه بر عهده تنظیم‌کننده‌ی TDS آب است که آب بیش از اندازه مواد معدنی و طبیعی خود را از دست ندهد و تلخ مزه هم نشود.

فشارسنج : معمولا کاربرد این فشارسنج ‌های روغنی در دستگاه تصفیه آب بیشتر برای اندازه‌ گیری فشار آب خروجی از پمپ دستگاه است. برای تعویض فیلتر ها در زمان افت فشار بسیار کاربرد دارد .

ترانس تبدیل برق : با توجه به این که اغلب دستگاه‌ های تصفیه آب تنها به 24 ولت برق نیاز دارند و برق شهری 220 ولت است. از این رو تعبیه‌ی این ترانس برای کاهش میزان برق ورودی دستگاه می‌باشد.

عمده عیب‌ های دستگاه تصفیه آب و راهنمایی بررسی و تعمیر دستگاه

یکی از مواردی که برای دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار ضروری می باشد تعویض فیلتر تصفیه آب است که باید در زمان‌ های تعریف شده این کار صورت بگیرد بسیار ممکن است که برای دستگاه تصفیه آب گاهاً مشکلاتی به وجود بیاید. ما در این بخش به تعدادی از این مشکلات و راه های بررسی آن و عیب یابی آن ها مواردی را برایتان بیان می کنیم.