سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات مجالس

خرید های لازم پیش از مراسم عروسی

    نظر

خرید های لازم پیش از مراسم عروسی


خرید های لازم پیش از مراسم عروسی , باغ تالار عروسی شمس العماره کرج : یکی از سنت های که معمولا جز اداب و رسوم های هر شهری به شمار می رود خرید کردن پیش از مراسم عروسی می باشد که برای هر شهری تقریبا یکسان می باشد. خرید کردن پیش از مراسم عروسی و رفتن به خانه ی بخت کار بسیار لذت بخشی می باشد و بسیار شیرین است چون رسم به این شکل می باشد که هر خانواده برای عروس و داماد خرید می نمایند.

خانواده داماد برای عروس خانم خرید می کنند و اقلامی مثل خرید لباس عروس ، مانتو، شلوار و کیف و… را خریداری می کنند و در طرف مقابل خانواده عروس خانم برای داماد لوازم مورد نیاز مثل کت شلوار دامادی، کفش و… را می خرند.

خرید های لازم پیش از مراسم عروسی

خرید های لازم پیش از مراسم عروسی

خرید های لازم پیش از مراسم عروسی

این یک سنت دیرینه است که به هر نوعی به خانواده ها احترام گذاشته می شود و زوجین نیز برای همدیگر ارزش والایی را پیدا می کنند. در اصل در هر شهری خرید کردن برای عروس وداماد با یکدیگر تفاوت های داشته است و هر شهری برای خودش اداب و رسوم های خاصی را دارد. معمولا به چنین خریدهای که پیش از مراسم عروسی انجام می شود خرید بازار گفته می شود .به این معنی که عروس و داماد با خانواده های خودشان به بازار می روند و پس از اینکه اقلام ضروری را برای عروس وداماد خریداری نمودند در یک رستوران برای صرف غذا می روند.

معمولا خرید نمودن به این معنی بوده که لوازم عروس وداماد برای رفتن به خانه ی جدیدشان باید نو باشند به همین جهت پس از اینکه لوازم مورد نیاز را خریداری کردند مثل ریش تراش، لباس خواب، سشوار، حوله حمام، لوازم ارایشی، کت و شلوار و… آن ها را درون چمدان های می گذارند و آن ها را به شیوه ی خاصی تزئین می کنند تا در خانه ی عروس و داماد جلوه ی خاصی پیدا کنند.

برای تزئین این چمدان ها از ربان های رنگی و جعبه های تزئینی استفاده می نمایند که با توجه به فضای خانه عروس وداماد و سلیقه ی آن ها انجام می گردد.
برخی از عروس و دامادها برای خریدهای پیش از مراسم عروسی شان حساسیت های زیادی نشان میدهند و از ماه ها قبل به دنبال بهترین ها هستند. آن ها می خواهند همه چیز به بهترین شکل برایشان انجام گردد.

خرید های لازم در مراسم عروسی

یکی از ماندگارترین و پر رنگ ترین لحظه های که برای عروس ودامادها باقی می ماند خرید عروسی می باشد که خانواده ها یعنی مادرها و خواهرها اماده می شوند تا به همراه عروس خانم و آقا داماد به بازار بروند تا خریدهای کامل و جامعی را انجام بدهند. البته گاهی دیده می شود که عروس و دامادها خود تمایل دارند به تنهایی برای خرید اقدام کنند و خانواده ها نیز در این خصوص مخالفتی با آن ها نداشته اند.

خرید وسایل برای چمدان عروس ودامادها امری طاقت فرسا و سخت به شمار می رود و سخت تر آن نوشتن لیست لوازمی می باشد که باید آن ها را خریداری نمایند. برای نوشتن این لیست بهتر است از مشورت افرادی که تجربه داشته اند نیز استفاده نمایید.