سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات مجالس

مدت زمان دوره نامزدی چقدر باید باشد ؟

    نظر

مدت زمان دوره نامزدی چقدر باید باشد ؟

مدت زمان دوره نامزدی چقدر باید باشد ؟ باغ تالار عروسی شمس العماره : یکی از بهترین دوره های زندگی هر فردی ،دوران نامزدی او است که پیش از تشکیل زندگی آنها صورت می گیرد. ولی امروزه به دلیل اینکه جوان ها دیرتر ازدواج می کنند سریعا این دوره را به پایان می رسانند تا به مرحله های بعدی برسند. اما سوال اصلی اینجاست چرا جوان ها دلخوشی از این دوره ندارند و ترجیح میدهند زودتر تمام شود؟

مدت زمان دوره نامزدی چقدر باید باشد ؟

از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی که می تواند سبب ایجاد این فاجعه شود ، طولانی شدن دوران عقد پسر و دختر می باشد. برخی از زوجین چون مشکلاتی مثل تحصیلی، مادی، معنوی داشته اند تصمیم می گیرند تا زمان بیشتری عقد بمانند تا این مشکلات برطرف گردد ولی برای زوجین مشکلات دیگری ممکن است پدید بیاید که گاهی زندگی مشترکشان را به مخاطره می اندازد.

مدت زمان دوره نامزدی چقدر باید باشد

مدت زمان دوره نامزدی چقدر باید باشد

وقتی مدت زمان دوره عقد طولانی شود می تواند از جانب خانواده و اطرافیان حواشی را پر رنگ تر کند و حتی عروس و داماد نمی توانند چطور با آن ها کنار بیایند و آن ها را حل و فصل کنند.

در این شرایط عموما زوجین در برزخی گیر می کنند که بین زندگی متاهلی و مجردی است و از طرفی باید مسئولیت های در خانه ی پدری را انجام بدهند و از طرفی دیگر مسئولیت های را به عنوان همسر بپذیرند. ضمن اینکه هر دو خانواده توقعاتی را دارند که انتظار می رود زوجین به بهترین شکل نقش شان را انجام بدهند و این وضعیت برای همسران احساس ناخوشایندی را ایجاد می کند. گاهی زوجین به این نتیجه میرسند که برای استقلال فردی و ازادی شان ازدواج یک مانع شده و در این زمینه همسرشان را مقصر خطاب می کنند.

مدیریت زمان دوره عقد

متخصصان و مشاوران اینگونه می گویند که بهتر است زوجین شش تا یک سال عقد بمانند و بیشتر از این دوره توصیه نمی شود. در این دوره دختر و پسر می توانند خصوصیتهای خانوادگی، اجتماعی، شخصی تان را بشناسند و از زندگی مستقل شان در آینده تصویر روشنی را حاصل کنند. البته می تواند عوامل دیگری مانند روابط عمومی بالا، تیزهوشی همسران جوان، صداقت به آن ها کمک کند که در این دوره کوتاه به شناخت یکدیگر و درک متقابل کمک می نماید.

اگر دوره عقد طولانی شود چه مشکلاتی بروز خواهد داد؟

معمولا خانواده ها از دختر و پسرها در دوره های عقد توقعاتی دارند که پیش از آن نیز داشته اند و سخت گیری خانواده ها زیادتر از جد می شود مخصوصا این گزینه برای عروس خانم صدق می کند. این با وجودی است که دختر و پسر چون عقد دائم هستند یکدیگر را زن و شوهر میدانند. به همین جهت آنها مجبورند در چنین دوره ی هم توقعات خانواده ها را در نظر داشته باشند و هم اینکه به توقعات همسرشان دقت کنند. اینگونه حالتی دو گانه برایشان به وجود می آید که این امکان را دارد کنترل اوضاع را از دست بدهند و زیرفشارهای خانواده بمانند.

افزون بر این ها معمولا خانواده دختر با مسافرت رفتن دخترشان در این دوره مخالف های را می کنند یا اینکه سختگیری های را در خصوص رفت و آمد و… لحاظ می کنند که سبب می شود بین عروس و داماد مشکلات و ناراحتی ها و اختلاف های زیادی به وجود بیاید.

رفت و آمدهای که در دوران عقد طولانی به وجود می آید ممکن است بین اعضای خانواده نیز تنش های را ایجاد نماید. افزون بر این موارد ، بار اقتصادی این رفت و آمدها می تواند برای برخی از خانواده ها فشار مضاعفی را ایجاد نموده و یک زمینه برای رخ دادن ناراحتی و نارضایتی گردد.

از دیگر مواردی که نباید از آن غافل شد ، دلسردی همسران به یکدیگر در دوران طولانی عقد است. چون وقتی این دوره طولانی شود مشکلات زیادی را ایجاد نموده و در نهایت می تواند منجر به سرد شدن یا دوری از طرفین در زندگی مشترک گردد.